25. 5 grejer jag alltid har i kylskåpet

Ja då ska vi se, vad har jag alltid i kylskåpet?

Jo jag (läs vi) har alltid

  • Mjölk
  • Ost
  • Grönsaker
  • Smör (att steka i)
  • Balsamico/vinäger
Då har vardagen börjat igen, utan lediga jul-och klämdagar. Bra eller anus? Jag tycker det är rätt skönt. Jobbar mina fyra timmar och får sedan komma hem och ha egentid tills Mr Kim kommer hem från jobbet. 

Jag vilar ALLTID när jag kommer hem eftersom jag behöver det. Idag var det dock VÄLDIGT jobbigt att gå de stackars 300 m jag har från busshållplatsen och hem. Har haft smärta i både rygg och höfter + plus allt annat och när jag gick blev det värre. Väl hemma blev det morfinpreparat och nu har smärtan lättat *skönt*

Hur har dagens mat sett ut då? Jo....jag fastade ju till kl. 07,00 (har druckit en massa vatten)

  • Frukost: Kaffe med mjölk
  • Frukost kl. 07,00: 2 st LCHF-skivor bröd med lite ost och tomat, inget smör + kaffe med mjölk
  • Mellanmål: 1 st päron
  • Lunch: Glutenfri havregrynsgröt med banan
  • Mellanmål: Kaffe med mjölk
  • Middag: LCHF-pastasallad med lite bacon och lufttorkad skinka + hemmagjord dressing
  • Mellanmål/dessert: Gino :-) och lite vaniljglass (ej sockerfri)
Idag klockan 19,00 är det dags för 36 timmars fasta igen med ett intag på max 500 kcal. Ska alltså fasta till fredag morgon klockan 07,00.

Har räknat ut att mitt TDEE ska ligga på 1466 kcal per dag, de dagar jag inte kör 5:2. Detta är uträknat på min ålder, längd, aktivitet (träning) och arbete samt vad jag väger och vad min målvikt är.

Så hur har er dag varit idag?

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det är supergott. Man kan vilka frukter man vill. Normalt ska man ha lite riven vitchoklad över, men det skippar vi. Har stevia strö eller agave sirap och kokos

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.