Så hur gick det idag på ortopeden?? 12 november

Jag är enligt röntgenbilder som en 60-70 åring i ryggen.
Det är helt klart, ur ryggkirurgiskt perspektiv, en riktigt dålig ländrygg och med kronisk ryggproblematik/värk/smärta som inte kan stelopereras eftersom det är för riskabelt pga diskarna som på raken som är obefintliga , dvs mellan S1-L5-L4-L3.
Hade jag däremot haft EN frisk disk mellan dessa hade det kanske gått men med 65% chans att bli bättre. Diskimplantat är inte heller aktuellt. Normalt sett stelopererar man fler än 2 st på raken.
Ja ett diskbråck finns också och det enda de av kan göra, i framtiden,...... är att frilägga nerven om den kommer i kläm och är ihållande i flera månader, dvs utstrålningssmärta i benet. Men som sagt, det är ju inte heller säkert!
Jag får helt enkelt göra det bästa av situationen, äta mina smärtstillande starka piller, vid behov, träna på rehabbadet och träna stabiliseringen. Använda mina korsetter vid behov, vara sängliggande när det är som värst, gå (promenera) så mycket som jag kan och orkar. Jag tänker inte låta mig nedslås av detta.
Nä, nu ska jag på allvar fundera på om inte jag ska åka ner till Thailand i 2,5 vecka mellan feb-mar. Ok jag får åka själv eftersom min kära J inte kan få ledigt, men jag ska nog klara det ändå :-)
Nu blir det vila med paddan på magen och leta flygbiljett ;-)
ZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZ

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.