8. Ibland blir jag avundsjuk på…

........på alla som kan bo nere i Ban Phe på heltid eller i alla fall i flera månader i taget. Jag vill också, ska bara komma på hur jag/vi ska kunna försörja oss :-)

Någon som kan ge mig tips på detta?

Här kommer två nytagna bilder från min mamma, som nu varit nere i tre veckor, och kommer hem på söndag.
Jag åker om .....77 dagar *längtar*

Vi ska få huset målat och detta ska vara klart tills våra hyresgäster kommer den 15 december. 

Sist vi målade huset var år 2009. När man bor så nära havet som vi gör och i det fuktiga klimat som råder i Thailand året om, slits ytskiktet kraftig och därför behöver man måla om oftare än vad man tex behöver göra hemma i Sverige.


Detta är vår underbara strand Suanson Beach, den är riktigt lång och kuststräckan går från Mae Ramphueng ända ner till Laem Mae Phim.


Här är en bild på ett av sovrummen, detta är min mammas och hennes gubbes sovrum.




Jo vi har som sagt bytt vattentank vid huset, den förra vi hade är under marken och enligt bättre vetande personer, ska det fungera bättre med vattnet om tunnan står ovan mark.



Nä nu ska jag vila lite. Tjineling!!

6 kommentarer:

  1. Fint ni har! Svår fråga... men vet att många som bor utomlands försöker göra nån business via Internet... typ sälja något eller vad det nu kan vara... beroende på vad man är bra på. Tack för dina fina kommentarer på vår blogg! Jag läser bloggar via Bloglovin, men kan inte kommentera så ofta eftersom vi har begränsat Internet och jag inte vill öppna för många sidor...Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Freedom Travel: Tack ;-) JO det är väl så jag tänker också. Varsågoda. Ingen fara, bättre med en kommentar än ingen alls. Välkommen åter. Ha det!

      Radera
  2. http://hd.se/helsingborg/2014/12/08/gustavslund-far-nytt-udda/

    Det var det där med åldern bara kanske...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hydraul: Åldern, menar du pensionsåldern? ;-)

      Haha ett sånt boende är inget för mig, oavsett ålder ;-)

      Radera
  3. Bra och förnuftig tanke samt lycka till!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.