65, 64, 63, 62.........

NEDRÄKNING PÅ RIKTIGT NU

Fortfarande hemma från jobbet 100%, skit med ryggen och leder i tår och händer. Kan ju inte sitta ordentligt än mindre gå som en normal människa.
Sittligger i sängen i skrivandets stund, men måste hela tiden byta position för att det inte ska göra ont. BLÄ!!!

Så vad gör jag, jo ligger i sängen och kollar på tv, slumrar, stapplar upp och dricker kaffe (fastar idag) och vatten, lägger mig igen, surfar runt lite då och då när ork finns.... osv osv.
Hoppas hoppas detta släpper en aning snart, vill kunna göra det jag hade tänkt i helgen inför jul..... SUCK! Nåja nog med självömkan.

Om 65 dagar åker jag HEM. Jag längtar! 
Måste bara visa några härliga bilder från i somras när vi var hemma.

Nings födelsedag, inte världens bästa bild ;-) Vi är på Baantawan i Rayong
Johanna på stranden
En lyxdag på Novotel
En ännu lyxigare dag på Marriott
Classic Forrest
Pech och Puk som förövrigt ska gifta sig när jag åker ner i feb-mar <3
Ake och Faii - så söta ihop
Sötatse killen - Cheez
Vår kära och underbara vän Boy
Mina vänner Dao, Christie, Ning och Pai
En av Thailands mest kända musiker på Sabai Sabai
Khao Chamao
Just det, hittat två härliga bloggar där de bloggar från Ban Phe, ingen är gladare än jag, där jag kan se bilder och följa med i deras vardagsliv........ett vardagsliv som jag också hoppas på att kunna ha/få framöver (snälla låt mig vinna en STORvinst på LOTTO) Jag läser även andra riktigt bra bloggar som tex Hang on Hangers, Frida i Thailand, Annika Thailand och Gustner Goes Thai. Kommer länka till dem här nedan.

Ni som älskar Thailand ska givetvis läsa dessa bloggar.
  • Matildas blogg Ban Phe - Matilda Berglund, 22 år, bartender, gillar att resa, festa & träna. På somrarna håller jag för det mesta till i Sverige och på vinterhalvåret bor i Thailand! Häng med i mitt liv genom texter, bilder och videoklipp!
  • Elins blogg Ban Phe Jag kommer från Skövde, där bor jag i villa Wilhelmsro tillsammans med mina två busfrön. Vintern 2013 spenderade vi i Asien, med tre nedslag: Thailand, Kambodja & Vietnam. Vår resa bidrog till ett nytt sätt att tänka, värdera & prioritera. Vi tog beslutet att flytta till Thailand, 19 augusti 2014 blev drömmen verklighet. Välkomna att följa vår vardag i Ban Phe! 
  • Hang On Hangers BangkokHang on Hangers grundades år 2010 av Annika Jonasson och sysselsätter för tillfället omkring 20 kvinnor i Klong Toey-slummen i Bangkok, Thailand. Många av dessa kvinnor har inga andra sätt att försörja sig och syftet är att ge dem och andra människor med speciella behov en möjlighet att jobba i en trygg miljö. Att hjälpa dem till bättre självförtroende och framtidstro. Målet är att erbjuda en både vacker och praktisk produkt som kan användas av människor världen över.
  • Gustner Goes Thai - gustnergoesthai skapades av oss, Petra, Björn och Tova för att för oss själva dokumentera våra år i thailand, för att dela med oss av erfarenheterna med att bo i ett annat land och viktigast av allt, för att hålla någon sorts vardaglig kontakt med nära och kära.
  • Frida i Thailand - Frida heter jag, är 24 år gammal och har nyligen flyttat till Koh Samui efter fyra och ett halvt år i Ao Nang, Krabi. Bor för första gången själv i en hydda av bambu i djungeln, sover i en hammock och dricker kokosnötter som rasar ner runt mig när palmerna svajar i vinden. Annars brukar jag rida elefant till skolan för att försöka klara av mitt tredje år, byta bajsblöjor på andras ungar och hänga på ett yoga retreat på södra delen av ön.Älskar currys, sötsaker och små asiatiska pojkar. Hatar mörker, kyla och pytt i panna. Därför bor jag på den här delen av jorden och försöker förstå och lära mig kulturen och språket.

2 kommentarer:

  1. Trist att kroppen stökar och bökar med dig Stina men snart är du hemma i Thailand igen och mår gott av värme, god mat samt vänliga människor och bara skön relax. Tack för att du länkar min blogg och gör reklam för den! Må så gott så mycket du bara kan och stor varm kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är trist, men that´s my life tydligen, det är bara att acceptera läget även om jag inte gillar det.
      Japp hoppas tiden dit går fort och långsamt när jag är där.
      Varsågoda ;-) No pompen som de säger i Thailand. Tusen tack och kram till dig med.

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.